
| « Prosinac 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Na dvosatu Hrvatskog jezika, 22. i 23. listopada, profesorica Maja Ilić Makar i učenici 1. d i 1. e razreda ugostili su članove Centra za kazalište potlačenih POKAZ, organizacije koja kreativnim metodama potiče mlade na razmišljanje o društvenim problemima. Njezin pristup kazalištu nije samo umjetnički, već i društveno angažiran. Koristeći različite dramsko-pedagoške metode, udruga promiče ravnopravnost, dijalog i pravednost.
Kazalište potlačenih poseban je oblik kazališta koji je šezdesetih godina u Brazilu razvio Augusto Boal. Njegova ideja bila je iskoristiti kazalište kao alat za osnaživanje potlačenih skupina. Tijekom posjeta našoj školi, članovi POKAZ-a predstavili su nam jednu od tehnika kazališta potlačenih – forum-kazalište. Glumci su na sceni prikazali jedan društveni problem (elektroničko nasilje), a mi smo, kao gledatelji, imali priliku preuzeti uloge, predložiti rješenja i pokušati promijeniti ishod. Takav pristup doprinosi razvoju kritičnosti i odgovornosti te potiče na aktivno sudjelovanje u društvenim pitanjima. Članovi POKAZ-a spomenuli su i druge tehnike kojima se koriste, npr. nevidljivo, legislativno te feminističko kazalište. Sve tehnike su različite, ali imaju zajednički cilj – uključiti gledatelje i pokazati im da kroz kazalište mogu učiti i djelovati. Posjet POKAZ-a bio je vrlo zabavno, ali i poučno iskustvo. Bilo je zanimljivo vidjeti koliko različitih rješenja može nastati za isti problem. Radionica nas je potaknula na razmišljanje i pokazala nam da se i naizgled nerješivi problemi mogu riješiti kada svi u tome pokušavaju.
Julija Pavuna, I. e